KappAhl expanderar kraftigt i Europa genom samarbete med Zalando
Den svenska modejätten KappAhl tar nu ett betydande steg in på den europeiska e-handelsmarknaden genom ett omfattande samarbete med Zalando. Företaget kommer att sälja utvalda produkter från både KappAhl och Newbie på åtta av Zalandos europeiska marknader.
Expansionen, som inleddes strax före jul i de nordiska länderna och Polen, har nu utökats till att omfatta även Tyskland, Belgien, Nederländerna och Österrike. Detta ger KappAhl tillgång till Zalandos imponerande kundbas på 50 miljoner aktiva användare.
Strategiskt viktigt samarbete
”Vi har fått en flygande start och nått många nya kunder på de marknader där vi har närvaro på Zalandos plattform,” säger Therese Larsson, ansvarig för Third Party Sales på KappAhl Group. Hon understryker särskilt möjligheten att nå nya kundgrupper som tidigare inte haft tillgång till fysiska KappAhl-butiker.
Sortimentet som erbjuds på Zalando inkluderar kollektioner från Newbie barn och dam samt KappAhl Man, Dam, XLNT och Minories.
Zalando ser positivt på partnerskapet
Fabio Baum, General Manager Nordics & Benelux på Zalando, framhäver särskilt Newbie som ett värdefullt tillskott till plattformens barnsortiment. ”Partnerskapet visar på Zalandos engagemang för att tillgängliggöra ett relevant sortiment av hög kvalitet,” säger Baum.
För KappAhl, som grundades 1953 och idag driver omkring 360 butiker i fem länder, representerar detta samarbete en betydande möjlighet att stärka sin digitala närvaro och nå ut till en bredare europeisk kundkrets.
Inga kommentarer än